Saturday, September 22, 2012

manusia kreatif II

assalamualaikum~

yeayyyyyyyyyyyy
test HBU kokorikulum dah habis!!!!!!!

i swear this is my last day to wear this striking orange JPAM shirt..
i really hate love this euww beautiful shirt ever~

so,, to release my tension and relaxing my kpale hotak,,
i want to share something about some awesome pictures that i get from everywhere [Google].


for this time,, most of the pics are about space saving.. :)

enjoyyy~



 table chair


 open-close bed, table and kitchen


 box of chair


 menggunakan sepenuhnya ruangan rumah yg ada..



 slalu bgon pg ngantok2 tu,, kadang2 nak bukak ubat gigi pon hang maleh an? [bukan aku]
so, nie sgt membantu..



 kreatif


 i bet the essence was orange-smell ;D


underworld car experience 




 mmg sesuai sgt lah lukis bende nie kt pintu umah bg mereka2 yg PELUPA cm cheq ni haa..



 i really loved this table lamp <3 <3


 untuk anak aku nanti, aku buat cmnie.. save sket space blik..haha





that's all dear..

have a nice weekend and enjoy anything that you do..
so u will not fell regret by doing that.. :)
[cth: tdo,, nikmati tdo ptg anda, wlaupon lme anda xkn menyesal..bhahaha *like a boss*]

tata, titi, tutu..

thx for reading <3

Thursday, September 13, 2012

manusia kreatif

assalamualikum...

boring amat malam nie..
hmm,, xde keje la nie nmenye ble entry aku mule merapu..haha
ce korg tgk gamba2 nie..menarik wa ckp lu~

semua nie adalah hasil kretiviti manusia..
mmg benarlah fakta mengatakan otak manusia lebih hebat dari komputer..
cume, gune x gune je..

ENJOYYYY !!

 

tempat letak basikal yang menarik !


sumpah aku xnk mkn telur tu klu teringat.. -.-


ape pon xleh..haha


disebabkan manusia yang makin malas....


 
anyonyonyo~ ciannyee :'(





comel bangat seyh . . . . .  :D


 
i strictly doesn't want this kind of 'ROMANTIC' ..ewwwwwwwwwwww 



y Malaysia don't have this cute traffic light ??


  
yummy yummy :D


 
 
bersih ke tgn gune sabun nie?? erkk




 
 punye banyak design comel..nape leh kuar design ala2 final destination nie.. =..=



sape suke kek? nah,, makan la,, makannn sampai habis.. 
[nak muntah jap]


nak lagi gamba?? t kite buat lg yee..
selamat malam... n hv a nice weekend~


thx for reading <3

kek kukus cheese

assalamualiakum..
haduhh..penatt,, ngantok.. kelas last kul 1-2 p.m td..
lapar ~~~
sobsobsob :'(
tgh2 pose nie tetibe nampak lak kek kukus ada cheese lak tu..
haih~ aku pantang klu dgr cheese ni..

meh kite try buat yee :)

Bahan2nya
1cawan gula*
1cawan susu cair *
1cawan koko*
1/2cawam susu pekat*
1cawan minyak*
bahan diatas campur semuanya n masak atas api n kacau sampai sebati siap tutup api n ketepikan biar sejuk
Bahan B
3biji telur (A)
Bahan C
1cawan tepung naik sendiri
Cara2nya
pukul bahan B sampai kembang n gebu n masukkan dlm bahan A kacau sebati n masukkan bahan C kacau sampai sebati n leh lah dikukus separuh dulu(AIR MESTILAH DIJMASAK DULU YA)lLoyang hendaklah disapu majerin n dialas kertas nak kukus dlm bekas kecil2 pn leh gak
Sementara tunggu masak sediakan cream cheese
Bahan2nya
250gm cream cheese
60gm gula castur
25ml air biasa
25gm tepung gandum
1biji telur
Cara2nya: pukul bahan diatas kecuali telur sampai kembang n gebu n masukkan telur n pukul lagi siap bila bahan coklat dah masak masukkan cheese sampai habis n kukus lagi sampai masak siap masukkan baki coklat tadi n kukus lagi sampai masak dah masak tunggu sejuk baru dikuarkan dari loyang..

hasilnya... jadilah begini :D


emm,,nyum nyum nyum~
[ ibu, i want this :( ]

all this resepi and picture i got it from here.

selamat mencuba dan selamat makan !!

thx for reading <3