Sunday, August 25, 2013

pekak ke hape?!

assalamualaikum...

Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
In the name of Allah, most Gracious, most Compassionate

salam buat semua.. setelah berabad x update blog [fuhh..tiup sket habuk2 tu]
konon sgt berabad.. padahal~

ok bialah... tgk tajuk je dah mcm nk marah.. siap tande seru lagi tu..
sebenarnya sy ingin berkongsi sedikit situasi dan permasalahan yg sy hadapi.
masalah ini hanya kan hadir apabila sy tidak memakai spek mata atau kanta lekap (contact lens)..
sudah semestinya lah sy tidak sepanjang masa mengenakan spek mata,
contonya masa nak mandi,masa nk tido dan masa2 tertentu lah..
maka, dgn ini sy tidak mampu membaca gerak bibir sesiapa yg bercakap dgn sy pada jarak yg tertentu..
*jarak keupayaan penglihatan mata bg si rabun power: 400*
so, jgn la ckp sy ni pekak or lembab or ape2 lah.. huuu (T_T)
sesungguhnya tidak ku pinta semua ini berlaku~ ~

I had search about this. (poyo x, siap study pasal ni)
most of the farsightedness people will couldn't hear properly without their spectacles.
seriously =..=

Ok lah, entry nie hanya pemberitahuan agar tiada lg org rabun yg dikatakan pekak.

"digelar pekak boleh menyebabkan kesedihan yg tidak terhingga"
*konon*

selamat malam. jumpe lagi.. bai

No comments:

Post a Comment