Wednesday, December 4, 2013

Hi December, new story to be told.

Assalamualaikum.. 
Bismillah ir-Rahman ir-Rahim 
In the name of Allah, most Gracious, most Compassionate

dah genap lah sebulan aku jadi pelajar practical di sebuah kilang pastries & confectionary di subang, Selangor. Ye, mcm2 dah belajar walaupun hanya sebulan baru bermula.. 
masih ada sisa  3bulan menunggu aku. macam2 ragam, biasalah kan. adat tempat baru, perlu tahu corak, gaya sesuatu tempat sebelum kita dpt menyesuaikan diri. 
ade junior wajiblah ada senior kan. senior itu fitrahnya ingin di hormati, biasalah kerek sikit. biasalah tu, xseniorlah x mengarah kan.. nk hidup tempat org kena pandai main cara permainan mereka. 
*wah ayt, berkias sgt -.- *
pandai amik hati, pandai buat kerja tu bonus lah utk terus bahagia hidup jadi junior.kekeke
senang je nak bahagia, kita suka apa yg kita perlu buat, kita akan bahagia :)
alhamdulillah setakat ni xade hal yang aku buat (harap xde tuk bulan seterusnya) insyaAllah aminnn...

haaaaaa... seronok tau tmpt keje aku, keje 8jam, and sabtu ahad xkerja!!
xmcm certain classmate, they have to work on weekend.dan dan dan dpt same tmpt dgn bestieee
 hmm.. bersyukur~

kerja aku blh mkn cake hikhok.. but not regularly, just occasionally jela,eh of course lah..
tp dlm seminggu asik bedal mknn ber cheese je, blh naik berat jugak kan.
bahaya.bahaya. nk2 aku nie jenis yg makan xpenah pk kesihatan. mana sedap aku mkn. mana mampu aku melantak. kadang2 aku rase perut aku penat warning supaya aku berhenti makan, 
namun apakan daya (T_T)


setiap bulan akan bertukar department, aku berpeluang belajar semua benda;
November : QC department
December: R & D department
January: Production department
February: marketing department
aku xkesah pon dibahagi mcm nie, sbb semua apa yang aku belajar kt university blh di apply dlm semua department nie.insyaAllah (u_u)


so far, sooooo good :D

assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment