Friday, October 12, 2012

R.I.N.D.U


assalamualaikum..

hmm,, blom pape dah mengeluh..
bru lepas habis jwb paper food engineering pg td..
bkn susah [ceit, blagak], cume maybe aku bnyk jugak buat careless mistake..
xpelah.. aku dah redha jee ngn pape result nnt..
yg penting aku akn teros doa supaya Allah lembutkan hati examiner tu.. 
huhuhu..


 *gamba pakai bju sekolah.. (T_T)*
 R.I.N.D.U


tengah sedeh2 dgn paper pg td membawa tgn aku untk mencapai *my baby lalu membukanya..
setelah button on ditekan, password dimasukkan.. tp masih xdpt mengubat kesedihan nie..
*my baby = laptop

bosan menguasai diri..
mata xmenunjukkan sebarang reaksi agar aku tdo..
lalu jari runcing gemok aku mule menghalakan cursor ke arah pictures..
disitu tersimpan 1001.. [mungkin lebeh] gamba2 atau lebih dikenali sbg kenangan terindah dlm hidup aku..
walaupon bnyk kenagan telah lesap ketika hard disk rosak dlu.. tp adala jugak saki baki yg masih tersimpan rapi dlm memory laptop pd hard disk drive OS (C) dan Data (D)..
[penangan belajar computer processing]

dr stu folder ke folder yg lain..
tersenyum sendiri mengenang saat bermakna bersama keluarga ketika gamba di cameron highland, bukit Fraser, genting highland, pantai klebang dan taman buaya (Melaka), pahang, mandi sungai, mkn kfc, jalan2 ke time square, tesco, ulu bendul, taman layang2 (Selayang), dan tidak lupe wedding2 ceremony yg dah kami pergi..

rindu tiba2 mencucuk diri dgn kejam sekali..
sakitnye maseh boleh ditahan dgn kesabaran memikirkan lg beberapa hari je lg aku dah boleh keluar dr 'istana' kuala pilah ini..
sebulan [cuti sem] akan aku habiskan sebaiknya utk cas semula kasih syg bersama keluarga..

cursor aku jaohkan dr album FAMILY dan aku mula membawanya ke arah SEKOLAH.
gambar2 mereka yg pernah mengenali aku membuatkan aku rindu zaman itu.. 
ye,, aku juge sgt rindukan sekolah..
tempat dimana aku menuntut ilmu, belajar bermacam bende,, samada baik mahupon buruk..
sekolah mengajar aku erti kehidupan, persahabatan, kepercayaan, kesakitan, kegembiraan, kesedihan, perpisahan, pertemuan, dan kasih sayang <3

ditempatkan di MRSM Alor Gajah, Melaka pada umur 16 tahun membuat aku kurang senang..
aku sudah terbiasa duduk di rumah ,, bgon pg nmpk ibu ayah, b4 tdo nmpk ibu ayah..
tbe2 kne msuk asrama..
bkn sng aku nk sesuaikan dri.. 2bulan bkn waktu yg singkat bg manusia utk adapt with their new place..
ye! 2bulan aku amik masa nk suke MRSM..
setiap kali ibu ayah dtg jenguk, ayt yg aku selalu ckp.. 

"angah benci MRSM"

ibu lah org yg paling rse bersalah sbb dye yg bersungguh suruh aku pergi..
hari demi hari aku sdr,, MRSM xlah terok mane..
pertengahan form4 kwn mule ramai,, aku mula suka tggl disitu :)

form5 merupakan tahun dimana aku btol2 dah syg kt MRSM tu..
tp waktu sgt singkat..
 mujurlah gambar menjadi pengikat memori aku dan kwn2 di sana..


*rajin kan aku, time addmath jela.. coz I LOVE addmath -serious-*


ok dah.. habis dah mood jiwang, sedeh2 je ayt kt ats nie..
air mata pon dah hbes dcurahkan kt comforter busyuk aku..

akan aku buat stu entry khas buat sekolah ku terchenta.. 
insyaALLAH..

assalamualaikum, n have a nice weekend!

thx for reading <3

No comments:

Post a Comment