Tuesday, January 29, 2013

Give up

assalamualaikum..

Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
In the name of Allah, most Gracious, most Compassionate


astaghafirullahalazim..
bkn aku nk mengalah.. Allah x suke hambanya yang berputus asa..
ape yg membuat kan aku mcm nie ialah pilihan hidup yg kene buat dlm diri nie..
sebelum kite hadir kt dunia menjadi cahaya mata ibu ayah, kite dah diberi pilihan,
Allah dah tnye adakah kita dah sedia nak jadi khalifah kt bumi nie..
ini lah pilihan kita, sekarang di dlm perjalan menuju syurga hakiki, kita kini berada di persingahan yang fana.. ujian double triple, pilihan x pernah berhenti..  tapi iu yg menentukan sejaoh mana kekuatan iman kita.
tiap pagi, bangon kite dah diberi pilihan. nk bgon atau tidak.. itu pilihan...
nak teruskan hidup atau teros jd loser yg memiliki tahap pemalas melebihi KLCC tingginya.
malas berusaha, malas menerima dan malas memberi..
lailahaillahllah~

bukan mudah jadi aku. aku bukan nk bertindak tidak bersyukur, t
api ini cuma luahan rasa apa yang jiwa aku rasakan..
bila kita baik, org akan buli, bila kita jahat orang akan maki.
bila perempuan baik dgn semua lelaki org kata murah, ble terlalu menjaga org kata sombong,xreti bergaul. bila kita terlalu setia (dgr kata si dia dgn tanpa bantahan) org kata bodoh, bila kita melayan yg laen org akan kata jahat, xbaik n what so ever..
pilihan yg kita perlu buat, yg memaksa kita untuk pilih hanya satu sahaja..
hidup/mati, malas/rajin, berjaya/gagal.. semua kita tentukan, org sekeliling hanya tahu bercakap itu ini ttg hidup kita, tp kita yg menjalani dan mengalami nya.
mmg agak nonsense la kan nk satisfy satu dunia nie.
sampai satu tahap rasa mengalah tbe2 menyapa diri..
mula rasa worse sgt, fragile and fell like nothing. rasa mcm nk buat sesuka hati je dlm hidup nie..
act like idiot ,walk like monster, laugh like evil, and so on..
tapi kita ada agama, kita ada keluarga yang perlu kita pelihara kemuliaannya.

dunia bukan kita punya, pinjaman semata. lambat laun akan kita tinggalkan buat selamanya juga.
jaga diri jaga peribadi yang aku selalu pegangkan.
buat lah sesuatu yang memuaskan hati asalkan kita tak melibatkan org lain,
jgn cipta masalah, selesaikan msalah,
jangan terlalu menerima, sangat perlu untuk memberi juga.
hidup bermasyarakat, bukan dlm hutan ats pokok, tanpa sesiap melihat melainkan Allah.
apa yang dibuat akan dipandang, jgn salahkan org yg mengkritik,
mmg sifatnya manusia ada mulut ckp, ada mata tengok.
cuma, jgn biarkan mereka mendoakan yg buruk je untuk kita.
buatlah sesuatu yang boleh menutup punca org mengata bukan sesuatu yg membuka peluang mereka meneka, sesuatu yg xde ape2, tp mencurigakan tetap akan mendatangkan point mengumpat kepada mereka yang sgt 'prihatin' itu..
pandai2 lah nk hidup, ada org kata, biar nmpk jahat,tp baik,

tapi bg aku biar org nmpk kite mcm baik je walaupon hanya kite dan Allah je yg tahu bertapa setan tahap dewa nya jahat kita nie *astaghafirullahalazim*.
bersyukurlah sbb Allah masih menutup aib kita, hari2 menunggu kita bertaubat memohon ampunNya.
dosa bukan untuk dibanggakan, malulah..
rasa malu tu dah semakin menipis sekarang, dgn selamba kodok je ngaku tggl solat,
buat dosa itu ini. typical me.

kita xkn boleh jadi sesempurna umat.. mmg tidak la kan..
nasihat buat dri: buat lah apa yg dirasakan betol asalkan Allah diutamakan.

bukan selalu aku nk merepek, meleret pnjg2 nie, *eh, mcm slalu je...hik2*
segala yg ditulis hanyalah luahan perasaan seorg manusia yg lemah nie..
aku x libatkan sape2, jgn terasa jgn tersentap or tercuit sikit pon.. WARNING!
hanya pandangan dan coretan [eww, coretan] si pemalas, pengecut, dan sebagainya yg hampir menyerah kalah dimedan perang nya sendiri..

RANCANGAN kita boleh saja INDAH ...
Tapi perancangan ALLAH-lah yang TERINDAH ...

HIDUP kita mungkin baik-baik saja ...
Tapi hidup dengan aturan-Nya akan membuat hidup menjadi lebih SEMPURNA ...


maaf terkasar bahasa tersentap kata..
segala yg buruk dtg dr syaitonirrojim..
assalamualaikum,

4 comments:

  1. do what ever u want to do as long as u feel it right then u will happy ! u have come dis far so dont give up now my fren ! njoyyy :)

    ReplyDelete
  2. When you feel like giving up, try to think why you hold on in the first place for so long.. good luck kakak 10 hb 1! :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih adik 13hb 2 :)

      Delete